Zamieszczone przez termit886
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
w trakcie wymiany
Witam
i ja na szybko zrelacjonuje moje przejscia z wymianą. Po pomiarze 368 (oba zbiorniki prawie pełne) auto również było ważone, sprawdzenie obciążenia na każdą oś. Skoda przysłała sprężyny i wymiana, wyraźna poprawa ale po przyjeździe do domu coś mnie podkusiło i pomiar. no i niestety tylko 380. na następny dzień do serwisu. Muszę nadmienić że pojechałem do innego salony niż ten w którym kupowałem auto. No i przed wczoraj telefon, że są sprężyny po raz drugi ale tym razem muszę pokryć koszty robocizny bo nie oni sprzedawali auto. od razu odmówiłem. Pan w serwisie zasugerował abym pojechał tam gdzie kupowałem a oni nawet są w stanie przekazać te sprężyny. tak zrobiłem i dostałem informację, że wymienią mi te sprężyny tylko żebym pojechał po nie. i tu niespodzianka, dostaje sprężyny ...ale nie oryginalne a coś takiego:Dodatkowe sprężyny
w przyszłym tygodniu jade na montaż auto ma byc sztywniejsze i się podnieść....zobaczymy.
aaaaa jedna uwaga po pierwszej wymianie auto wydaje mi się mniej pochylać w zakrętach i lepiej się prowadzi , ale to może tylko takie subiektywne odczucie.
Co myślicie o tym rozwiązaniu , o tych dodatkowych sprężynach?
Komentarz
-
-
Tylko bym cos takiego zobaczyl, to zaraz zaczelibysmy dyskusje o homologacjach i dopuszczeniach tego do uzytku przez SAP, oraz tym czego w takim razie nie wolno zmieniac itd.
U mnie wyglada tak:
Wysokosc przód - 390mm
Wysokosc tył - 375mm
Naciski na koła/oś:
LP 420kg (405kg bez kierowcy) - PP 405kg
LT 323kg - PT 323kg
oś przednia 805kg/825kg
oś tylna 645kg
Czyli mozna uznać ze waga auta to ~1450kg, wiec odejmujac pelny bak paliwa i fotelik w aucie w zyciu nie wyjdzie 1315kg Muszę kiedyś na złomie zważyć :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTylko bym cos takiego zobaczyl, to zaraz zaczelibysmy dyskusje o homologacjach i dopuszczeniach tego do uzytku przez SAP, oraz tym czego w takim razie nie wolno zmieniac itd.
U mnie wyglada tak:
Wysokosc przód - 390mm
Wysokosc tył - 375mm
Naciski na koła/oś:
LP 420kg (405kg bez kierowcy) - PP 405kg
LT 323kg - PT 323kg
oś przednia 805kg/825kg
oś tylna 645kg
Czyli mozna uznać ze waga auta to ~1450kg, wiec odejmujac pelny bak paliwa i fotelik w aucie w zyciu nie wyjdzie 1315kg Muszę kiedyś na złomie zważyć :twisted:
waga przóg - 700 kg
waga tył - 620 kg
całość - 1320 kg.
Wysokosc przód - 390mm
Wysokosc tył - 358mm
Ważenie wykonane przy zatankowanych do pełna zbiornikach.
Komentarz
-
-
Byłem dzisiaj na pomiarze w Gliwicach u Lellka na ul. Portowej.
Pomiar polegał tylko na zmierzeniu jaka jest różnica wysokości od ziemi do błotnika na przedniej i tylnej osi (po sprawdzeniu ciśnienia w oponach). Wynosiła 3,4 cm a według nich nie powinno być różnicy.
Mój pomiar wysokości od środka tylnego koła do błotnika dał 375mm (przejechane mam 4kkm). Nie byłem pierwszym, który był u nich z tym problemem.
Czekam na telefon jak będą mieli sprężyny aby mi je wymienili.
Auto kupiłem u innego dilera i nie było mowy o płaceniu za wymianę.
Pozdrawiam,dargli
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dargliByłem dzisiaj na pomiarze w Gliwicach u Lellka na ul. Portowej.
Pomiar polegał tylko na zmierzeniu jaka jest różnica wysokości od ziemi do błotnika na przedniej i tylnej osi (po sprawdzeniu ciśnienia w oponach). Wynosiła 3,4 cm a według nich nie powinno być różnicy.
Mój pomiar wysokości od środka tylnego koła do błotnika dał 375mm (przejechane mam 4kkm). Nie byłem pierwszym, który był u nich z tym problemem.
Czekam na telefon jak będą mieli sprężyny aby mi je wymienili.
Auto kupiłem u innego dilera i nie było mowy o płaceniu za wymianę.
Pozdrawiam,
Bo jak dzisiaj byłeś na pomiarach to oni te pomiary muszą wysłać do SAP i czekać jaką dostaną odpowiedź....Więc dziwię się tym co piszesz że już czekasz na sprężyny. Mi wyszły pomiary gorsze niż tobie 364mm z tyłu i SAP podobno odmówił.Więc załatwiam to inną drogą...
Komentarz
-
-
Pewne są tylko podatki i śmierć. Napisałem co mi powiedzieli. Nie powiedzieli też, że komuś SAP tu odmówił. Liczę się także z taką odmową. Dam znać jak się to zakończy. Mam czekać około tygodnia.
P.S.
Powiedzieli także, że zamówili ostanio 6 kpl. sprężyn ale już zdążyli wymienić innym.dargli
Komentarz
-
-
Witam,
ja jade w sobote na pomiary i wazenie. Zobaczymy jak sprawa sie potoczy. Gdy zadzwonilem zeby sie umowic na pomiar to pierwsza reakcja byla oczywista- ten typ tak ma. Nie dalem latwo za wygrana i stwierdzilem, ze maja zrobic pomiar abym ew. mial dokumenty do wyslania do SAP. Zadzwonilem ponownie po godzinie, bo musialem sprawdzic jaki termin mi bedzie pasowal- slyszalem ze wyraznie spuscili z tonu i ze oczywiscie zrobia pomiary bez problemu. Potem mialem jeszcze jeden telefon ( szef serwisu musial sprawdzic jak ma byc zatankowany samochod) i wtedy juz nawet wspominal, ze do soboty skontaktuje sie z SAP w celu ustalenia co robic. No, ale pozyjemy- zobaczymy.
Komentarz
-
-
Irde, w którym ASO wymieniałeś?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Podpowiedzcie bo już tyle naczytałem i im więcej tym człowiek bardziej głupieje. w moim przyszłym tourze II patrzyłem dziiaj na sprężyny z tyłu i było 1 biała i 4 brązowe (chyba ze to było 3 zółte i brązowa na pewno cztery kropy razem). czy to wróży coś dobrego czy będę kolejnym użytkownikiem z problemem ??
Komentarz
-
-
NO i radość trwała krótko .
Przestało padać i poszedłem sprawdzić jak wygląda prześwit - po pomiarach 380 i 385 mm przy 4/4 LPG i 1/2 PB. Napisałem do SAP co z tym zrobić bo jak dla mnie to nadal Qpa. Jak się nie odezwą to będę nękał ich telefonami. ASO i tak sam nic nie zadecyduje bez centrali. Dziwi mnie tylko jak to możliwe, że nie sprawdzili tego po wymianie w ASO.Pozdrawiam GregorS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregorsNO i radość trwała krótko .
Przestało padać i poszedłem sprawdzić jak wygląda prześwit - po pomiarach 380 i 385 mm przy 4/4 LPG i 1/2 PB. Napisałem do SAP co z tym zrobić bo jak dla mnie to nadal Qpa. Jak się nie odezwą to będę nękał ich telefonami. ASO i tak sam nic nie zadecyduje bez centrali. Dziwi mnie tylko jak to możliwe, że nie sprawdzili tego po wymianie w ASO.
Możliwe u mnie jest 381 a jak odbierałem to pytałem czy teraz jest dobrze powiedzieli że tak, a nie miałem swojej miarki, choć optycznie wydawało się lepiej niż przed wymianą .
Komentarz
-
-
Odebrałem przedwczoraj furę i pomiar wykazał 365mm, praktycznie puste baki, 4 felgi stalowe w bagażniku - O2 Tour Combi + LPG. Walę do Skody w poniedziałek i dam znać jak u mnie będzie wyglądać reklamacja."coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Witam,
Koledzy dzisiaj po ciężkich bojach z ASO otrzymałem informację że SAP wyraziło zgodę ale nie na wymianę na twardsze tylko na dołożenie dodatkowych sprężyn. Pytanie czy godzić się na taką naprawę....?? Pytanie do tych co mają takie springi dołożone czy jest jakaś różnica ,i czy wogóle te dodatkowe springi spełniają swoje przeznaczenie...??
SAP stwierdziło że dlatego nie będzie wyminiać na sprężyny twardzesze bo się okazywało że w wielu przypadkach nie dały one porządanego rezyltatu.
Proszę kolegów o wypowiedzi co z tym robić, czy godzić się na dołożenie tych dodatkowych czy nie....???
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregorsA te dodatkowe sprężyny założyli wam w ASO czy sami dopłacaliście do interesu ?
Nie mam przekonania do tych wspomagaczy i nie wiem co zrobić... Czy zadzwonić do ASO i powiedzieć im że nie zgadzam sie na zakładanie tych wspomagaczy , albo je założyć i narazie jeżdzić, i obserwować zawieszenie i jak bedzie coś nie tak to zgłosić to po raz kolejny???
Co radzicie bo sam nie wiem co robić....???
Komentarz
-
Komentarz